Tràmit amb certificat Domiciliació bancària

Tràmit per sol·licitar la domiciliació a un compte bancari nacional de les taxes i/o tributs comunals de tipus recurrent.

Les domiciliacions que es poden tramitar són les següents:

•  L’impost tradicional del Foc i Lloc, taxa sobre la higiene pública i taxa sobre l’enllumenat públic.

•  L’impost sobre la propietat immobiliària.

•  L’impost sobre els rendiments arrendataris.

•  L’impost de radicació d’activitats comercials, empresarials i professionals, taxa sobre la higiene pública i taxa sobre l’enllumenat públic.

•  Terrassa de bar.

•  Taxa per a la publicitat exterior.

•  Gual.

La domiciliació tindrà efecte a partir de la propera facturació.

La domiciliació bancària serà vàlida indefinidament sempre que no sigui anul·lada o modificada per la persona interessada o anul·lada per l’Administració per causa justificada.


Termini de resposta:

El termini de resposta d’aquest tràmit és de tres a cinc setmanes.


Òrgan gestor:

L'òrgan gestor d'aquest tràmit és la Junta de Govern.


Canal de notificació:

Si entreu el tràmit telemàticament, fent ús d'un certificat digital, quan aquest es resolgui rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions). Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest es resolgui, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos lliurar presencialment la notificació de la resolució.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït.

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les següents persones:

  • L'obligat tributari.
  • Els representants legals i acreditats degudament de les persones físiques o jurídiques. Per a més informació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica híbrida
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella. No obstant això, d'acord amb el que estableix l'article 107 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l'Administració les persones jurídiques i les persones físiques que exerceixin una activitat professional, mercantil, comercial, industrial o de naturalesa anàloga, així com qualsevol persona física, jurídica o entitat amb persones assalariades a càrrec seu, estan obligades a l'ús dels mitjans electrònics per relacionar-se amb les Administracions Públiques.

    En conseqüència, si presenteu aquest tràmit com a un dels col·lectius anteriorment citats, és a dir, no actueu en nom propi i en qualitat de ciutadà, únicament podeu presentar-lo telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella. En cap cas se us acceptarà, presencialment, la sol·licitud al Servei de Tràmits del Comú o al punt d'atenció del departament tramitador.

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Aquest tràmit es pot gestionar a través de mitjans electrònics, motiu pel qual es requerix disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

Documentació que cal aportar

  • Targeta IBAN o document bancari on consti el número de compte en format IBAN i el/s titular/s del mateix

En cas que el sol·licitant actuï en nom d'una altra persona, a més, cal presentar la següent documentació:

  • Poders notarials o "apud acta"
  • Document amb signatura notarialment legitimada
  • Contracte d'encàrrec
  • Autorització signada i passaport o DNI

Més informació

Per a més informació podeu contactar amb el Servei de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella a través del telèfon +376 730 000 o pel correu tramits@comuandorra.ad

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic