Tràmit amb certificat Habitatge del Comú d'Andorra la Vella per a la gent gran

Tràmit per sol.licitar un habitatge per a la gent gran del Comú d'Andorra la Vella.

Els habitatges del Comú per a la gent gran s'adrecen a persones majors de 65 anys, amb residència efectiva i permanent a la parròquia d'Andorra la Vella, els 5 anys immediatament anteriors a l'edat de jubilació que no disposen d'habitatge de propietat ni ús defruit, que no realitzen cap activitat laboral remunerada ni perceben beneficis ni dividends d'activitas mercantils, que compten amb uns ingressos iguals o inferiors al llindar econòmic de cohesió social (LECS) i estan valorats per la COVASS amb un grau de dependència 0 o 1. Es pot presentar la sol.licitud durant tot l'any.

L'equip d'Atenció Social del departament de Social efectua una valoració mitjançant l'aplicació d'una escala de valoració quantitativa, que atorga a cada inscrit una puntuació individual i objectiva. Les persones s'inscriuen al registre d'accés als habitatges segons la puntuació obtinguda. Les demandes es resolen segons la disponibilitat d'habitatges . Si no hi ha habitatges i es compleixen els requisits, les demandes queden en llista d'espera.


Termini de resolució:

El termini de resolució d'aquest tràmit és de tres a cinc setmanes, quan es disposa d'un habitatge.


Òrgan resolutori:

L'òrgan resolutori és la Junta de Govern.


Canal de notificació:

Si entreu el tràmit telemàticament, fent ús d'un certificat digital, quan aquest es resolgui rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions). Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest es resolgui, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos lliurar presencialment la notificació de la resolució.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït. Una vegada atorgat un habitatge comunal caldrà fer front a la fiança i al preu mensual establert.

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les persones següents:

  • Persones físiques o jurídiques residents a la Parròquia d'Andorra la Vella.
  • Els representants legals i acreditats degudament de les persones físiques o jurídiques residents a la Parròquia. Per a més infromació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica opcional
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Aquest tràmit es pot gestionar a través de mitjans electrònics, motiu pel qual, si s'opta per aquesta opció, es requerix disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

  • Tramitació presencial Departament de Social

    Departament de Social

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 59, Baixos | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8:00h a les 15:00h, prèvia sol·licitud de cita al telèfon o adreça de correu electrònic següents:

    Telèfon de contacte: +376 730 020

    Adreça de correu electrònic: tecnic.social@comuandorra.ad

Documentació que cal aportar

  • Sol·licitud degudament emplenada i signada (només si es presenta el tràmit presencialment)
  • Documentació personal identificativa: passaports, DNI, etc.
  • Permís de residència en vigor (en cas de no tenir la nacionalitat andorrana)
  • Certificat de béns immobles expedit pel Registre de la Propietat del país de procedència (en el cas d'existència de béns immobles, s'ha d'adjuntar la referència cadastral, o similar, dels béns i el darrer rebut de l'impost de béns immobles (IBI) o similar)
  • Punts de la CASS
  • Extractes bancaris dels dotze mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud
  • Certificat bancari de la posició global de tots els comptes corrents i d'inversió dels dotze mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud
  • Targeta on consti el número de compte IBAN

Altra documentació que es consideri convenient per a la resolució de la sol·licitud

Més informació

Per a més informació, podeu contactar amb Atenció Social del departament de Social, al telèfon +376 730 020 o bé al correu electrònic: social@comuandorra.ad.

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic