Tràmit amb certificat Pla integral de prestacions per a l'habitatge

El Comú d’Andorra la Vella ofereix noves prestacions econòmiques per ajudar els ciutadans amb les despeses d'habitatge. Aquestes ajudes estan pensades per cobrir diferents situacions i garantir que tothom pugui accedir a un habitatge digne.

La finalitat d’aquestes prestacions econòmiques és col·laborar en les despeses que es puguin derivar de l’habitatge principal, permanent i habitual; ja sigui el cost del lloguer, l’entrada a un nou habitatge de lloguer o un ajut ocasional per cobrir un deute en alguna de les mensualitats del lloguer o de la hipoteca.


Òrgan gestor:

L'òrgan gestor d'aquest tràmit és el Servei d'Habitatge.


Canal de notificació:

Si entreu el tràmit telemàticament, fent ús d'un certificat digital, quan aquest es resolgui rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions). Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest es resolgui, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos lliurar presencialment la notificació de la resolució.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït.

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les persones que compleixin amb els següents requisits:

  • Acreditar la residència legal, ininterrompuda i efectiva a la parròquia d’Andorra la Vella durant els cinc anys anteriors a la presentació de la sol·licitud
  • Ser titular, o estar en tràmits de disposar, d’un contracte de lloguer o una escriptura de propietat d’un habitatge
  • Destinar al pagament de la renda de lloguer de l’habitatge o a la hipoteca, més del 30% dels ingressos del nucli familiar
  • Disposar, la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat de convivència, d’una font d’ingressos derivada d’un contracte laboral, un treball per compte propi, una pensió o un ajut econòmic ocasional per atendre les necessitats bàsiques.
  • No superar els cent punts del barem de valoració patrimonial establert en l’article 32, de la Llei 6/2014 del 24 d’abril, de serveis socials i sociosanitaris.
  • No ser deutor del Comú d’Andorra la Vella un cop transcorregut el període voluntari de pagament.
  • En cas que la persona sol·licitant tingui una relació de parentiu amb el propietari de l’habitatge fins al 4t grau de consanguinitat o 2n grau d’afinitat inclosos, ha d’acreditar el pagament de la renda de lloguer mínim d’un any. En cas que el propietari de l’habitatge sigui una persona jurídica, la relació de parentiu esmentada anteriorment s’entén pel que fa als socis o membres de la persona jurídica de manera individual.
  • L’habitatge ha d’estar ubicat a la parròquia d’Andorra la Vella, ha de tenir cèdula d’habitabilitat i ha d’estar degudament inscrit al registre cadastral de la parròquia
  • Complir els requisits específics de cada tipus de prestació

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica opcional
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Aquest tràmit es pot gestionar a través de mitjans electrònics, motiu pel qual, si s'opta per aquesta opció, es requerix disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

Documentació que cal aportar

  • Passaport o DNI
  • Permís de residència en vigor (en cas de no tenir nacionalitat andorrana)
  • Targeta on consti el número de compte IBAN de la persona sol·licitant
  • Certificat d’inscripció al Servei d’Ocupació
  • Extracte de punts de la CASS dels dotze mesos anteriors a la sol·licitud
  • Extractes bancaris dels dotze mesos anteriors a la sol·licitud
  • Certificat bancari de la posició global de tots els comptes corrents i d’inversió dels dotze mesos anteriors a la sol·licitud
  • En casos d’empresaris i autònoms, compte de pèrdues i guanys de l’any natural anterior a la presentació d’aquesta sol·licitud
  • Pensions que rep el sol·licitant (viduïtat, jubilació, invalidesa, aliments, solidaritat, etc.), tant de Govern, de la CASS com de l’INSS o d’altres - Justificant de totes les rendes que s’obtinguin
  • Participacions en societats o altres
  • Declaració jurada de la col·laboració familiar i import, si és dona el supòsit
  • Justificants de despeses i ingressos, sempre que no constin a l’extracte bancari (ajuts a l’arrendament, ajuts a l’estudi o altres ajudes socials)
  • Declaració de l’IRPF dels obligats
  • Declaració jurada que no es disposa de cap habitatge de propietat dins o fora del país, que no sigui l’habitatge principal, habitual i permanent (Annex IV)
  • El darrer rebut que acrediti el pagament de la renda de l’habitatge, i totes les despeses derivades d’aquest
  • En cas de separació: sentència judicial de separació o divorci, acords de mediació familiar i/o reclamació a la Batllia per incompliment d’acords
  • Informes mèdics (dels membres amb problemàtica de salut)
  • Document acreditatiu com a representant legal (si s’escau)
  • Altra documentació o certificat acreditatiu que es consideri rellevant

Més informació

Servei d'habitatge del Comú d'Andorra la Vella: C/ Prat de la Creu, 68-76, AD500 Andorra la Vella. Telèfon +376 730 045

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic