Tràmit sense certificat Certificats de no deute (AFA, duana, concurs i propietat)

Document que acredita que s'està al corrent de pagament dels impostos i/o taxes amb l'administració comunal.

Amb aquest tràmit es pot sol·licitar qualsevol dels cinc tipus de certificats de no deute:

• Certificat de no deute per l'AFA, a efectes d'ésser presentat a l'Autoritat Financera Andorrana per a la liquidació d'un dipòsit, segons l'article 96.2 de la Llei 9/2012, del 31 de maig de modificació de la llei qualificada d'immigració.

• Certificat de no deute per duana, a efectes d'ésser presentat a la Duana Andorrana, per a poder transportar mobiliari fora dels límits del Principat d'Andorra.

• Certificat de no deute per concurs, per al compliment de l'article 13.1.d) de la Llei 14/2022, del 12 de maig, de contractació pública.

• Certificat de no deute de propietat, de béns immobles inscrits al registre de la propietat, per a la venda d’un bé immoble.

• Certificat de no deute, per a qualsevol altre efecte dels citats anteriorment.


Termini de resposta:

El termini de resposta d’aquest tràmit és d'un a tres dies.


Òrgan gestor:

L'òrgan gestor d'aquest tràmit és el departament de Tràmits, Tributs i Deutors.


Canal de notificació:

Si presenteu el tràmit telemàticament, un cop el Comú disposi del certificat, rebreu un correu electrònic d'avís per poder-lo descarregar des del Portal de Tràmits del Comú, concretament, a l'espai de La Meva Carpeta.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest disposi del certificat, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos-el lliurar presencialment.


Preu:

• Si se sol·licita telemàticament: 5,70 €

• Si se sol·licita presencialment: 15,00 €

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les següents persones:

  • Qualsevol persona que necessiti un certificat de no deute, perquè li requereix un organisme oficial o notari per a determinats tràmits o per situacions excepcionals.
  • Per difunts, l'hereu.
  • Un representant, degudament acreditat, de la persona interessada. Per a més informació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica certificats
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament d'acord amb el que estableix la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l'Administració. Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR. A continuació, se us redirigirà al formulari web del Comú on haureu d'introduir les dades identificatives requerides i seleccionar el tipus de certificat que voleu sol·licitar.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

Més informació

Per a més informació podeu contactar amb el Servei de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella a través del telèfon +376 730 000 o pel correu tramits@comuandorra.ad

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic