Tràmit amb certificat Inscripció al cens electoral

Tràmit per a la inscripció al registre electoral de la parròquia de residència o d’origen.

Tot elector inscrit en el registre electoral de la parròquia de residència pot optar per canviar la seva inscripció al de la seva parròquia d’origen, si ho demana al Comú d’aquesta i aporta la documentació que acrediti el seu dret. S’entén per parròquia d’origen la de residència dels pares en el moment de néixer o ésser adoptat l’elector o, quan faci el cas, la de residència de la darrera generació d’ascendents andorrans de l’elector, o la de residència en el moment d’adquirir o recuperar la nacionalitat andorrana amb plenitud de drets civils i polítics.

Els electors que hagin adquirit la nacionalitat andorrana per matrimoni poden exercir el dret d’opció per la parròquia d’origen del seu cònjuge.

L’elector que hagi optat per la inscripció al registre electoral de la parròquia d’origen pot obtenir novament la inscripció al de residència si ho demana al comú d’aquesta i aporta la documentació que justifiqui la residència.


Termini de resolució:

El termini de resolució d’aquest tràmit és de tres a cinc setmanes.


Òrgan resolutori:

L'òrgan resolutori d'aquest tràmit és la Junta de Govern.


Canal de notificació:

Si entreu el tràmit telemàticament, fent ús d'un certificat digital, quan aquest es resolgui rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions). Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest es resolgui, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos lliurar presencialment la notificació de la resolució.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït.

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les següents persones:

  • Tota persona de nacionalitat andorrana, major d'edat, amb ple ús dels seus drets civils i polítics.
  • Els representants legals i acreditats degudament de les persones físiques. Per a més informació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica opcional
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Aquest tràmit es pot gestionar a través de mitjans electrònics, motiu pel qual, si s'opta per aquesta opció, es requerix disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

Documentació que cal aportar

  • Fotocòpia vigent del passaport andorrà

En cas que el sol·licitant actuï en nom d'una altra persona, a més, cal presentar la següent documentació:

  • Poders notarials o "apud acta"
  • Document amb signatura notarialment legitimada
  • Contracte d'encàrrec
  • Autorització signada i passaport o DNI

Més informació

Per a més informació podeu contactar amb el Servei de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella a través del telèfon +376 730 000 o pel correu tramits@comuandorra.ad

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic