Tràmit amb certificat Inscripció al Registre Comunal d'Associacions

Inscripció d'una associació sense ànim de lucre al Registre Comunal d'Associacions per fomentar la participació ciutadana i poder accedir a avantatges.

Aquest tràmit permet inscriure una associació sense ànim de lucre al Registre Comunal d’Associacions d’Andorra la Vella. La inscripció és necessària per gaudir de certs avantatges (possibilitat de sol·licitar subvencions, descomptes en equipaments, participació en certs esdeveniments...).

Per sol·licitar aquest tràmit cal que l'associació estigui inscrita al Registre d’Associacions del Govern d’Andorra.

El tràmit es pot presentar durant tot l’any.


Termini de resposta:

El termini de resposta d’aquest tràmit és de quinze dies.


Òrgan gestor:

L'òrgan gestor d'aquest tràmit és l'àrea de Joventut i Participació Ciutadana.


Canal de notificació:

Quan es resolgui el tràmit rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions).

Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït.

Qui ho pot demanar

Entitats sense ànim de lucre legalment inscrites al Registre d'Associacions del Govern d'Andorra.

  • El tràmit pot presentar-lo el president o presidenta de l'entitat o, si escau, una persona autoritzada en representació legal de l'entitat. Per a més informació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica obligatòria
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    D'acord amb el que estableix l'article 107 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l'Administració, les persones jurídiques i les persones físiques que exerceixin una activitat professional, mercantil, comercial, industrial o de naturalesa anàloga, així com qualsevol persona física, jurídica o entitat amb persones assalariades a càrrec seu, estan obligades a l'ús dels mitjans electrònics per relacionar-se amb les Administracions Públiques.

    En conseqüència, aquest tràmit únicament es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella.

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Atès que aquest tràmit només es pot gestionar a través de mitjans electrònics és un requisit indispensable disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

Documentació que cal aportar

  • Acta fundacional
  • Còpia dels estatuts
  • Còpia de la resolució de Govern d'Andorra que acredita la inscripció al Registre d'associacions del Govern d'Andorra
  • Logotip de l'entitat en format digital
  • Còpia del NRT de l'entitat

Més informació

Servei de Participació Ciutadana. Adreça: Av. de Salou, 22/ Estadi Comunal Joan Samarra i Vila/ AD500 Andorra la Vella/ Andorra. Telèfon de contacte: +376 730 043. Adreça de correu electrònic: participacio@comuandorra.ad

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic