Tràmit amb certificat Prestació econòmica social del Comú d'Andorra la Vella

Tràmit per sol·licitar una prestació econòmica social al Comú d'Andorra la Vella.

Les prestacions econòmiques socials s'atorguen per aquells serveis de competència comunal i s'adrecen a les persones i families que compleixen els criteris establerts, així com resideixen legal, efectiva i permanentment a la parròquia i no disposen de recursos econòmis per fer front al cost del servei que origina la demanda. Aquest tràmit es pot presentar durant tot l'any. La treballadora social, elabora un informe social que tramet a la Comissió Tècnica de Social.


Termini de resolució:

El termini de resolució d'aquest tràmit és de tres a cinc setmanes.


Òrgan resolutori:

L'òrgan resolutori d'aquest tramit és la Junta de Govern, qui ha delegat la facultat resolutiva en la cap de l'àrea de Social.


Canal de notificació:

Si entreu el tràmit telemàticament, fent ús d'un certificat digital, quan aquest es resolgui rebreu un correu electrònic d'avís per poder consultar la resolució al Portal de Tràmits del Comú (espai de La Meva Carpeta) o a la Seu electrònica de Govern (espai de Notificacions). Per a més informació sobre les notificacions electròniques podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Notificacions electròniques.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest es resolgui, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos lliurar presencialment la notificació de la resolució.


Preu:

Aquest tràmit és gratuït.

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les persones següents:

  • Persones físiques o jurídiques residents a la Parròquia d'Andorra la Vella.
  • Els representants legals i acreditats degudament de les persones físiques o jurídiques residents a la Parròquia. Per a més infromació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica opcional
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament a través del Portal de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella:

    Servei de 24 hores al dia, 365 a l'any

    Aquest tràmit es pot gestionar a través de mitjans electrònics, motiu pel qual, si s'opta per aquesta opció, es requerix disposar d'un certificat digital de l'OSCEPA per a dur-ne a terme la tramitació. Si no disposeu d'un certificat digital podeu consultar el següent enllaç per saber com obtenir-ne un: Obtenció d'un certificat digital

    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR AMB CERTIFICAT. A continuació, se us obrirà una pantalla que us permetrà identificar-vos amb el vostre certificat digital mitjançant la introducció del vostre NIA i la contrasenya. Seguidament, podreu emplenar el formulari del tràmit amb les dades requerides.

    Per aquells tràmits que requereixin aportar documentació addicional no us oblideu de consultar-la a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR, emplenar-la deugdament i, finalment, adjuntar-la en el formulari de tramitació, si escau.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

  • Tramitació presencial Departament de Social

    Departament de Social

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 59, Baixos | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8:00h a les 15:00h, prèvia sol·licitud de cita al telèfon o adreça de correu electrònic següents:

    Telèfon de contacte: +376 730 020

    Adreça de correu electrònic: tecnic.social@comuandorra.ad

Documentació que cal aportar

  • Sol.licitud degudament omplerta i signada (en cas de presentar el tràmit presencialment)

Documentació personal:

  • Documentació personal (passaports, DNI, etc.)
  • Permís de residència en vigor (en el cas de no tenir la nacionalitat andorrana)
  • En cas de separació:
    • Sentència judicial de separació o divorci
    • Acords de Mediació Familiar
    • Reclamacions a la Batllia per incompliment d'acords
  • Informes mèdics (dels memebres amb problemàtiques de salut)
  • Document acreditatiu com a representant legal (si escau)

Documentació econòmica:

  • Per empresaris i autònoms, compte de pèrdues i guanys de l'any natural anterior a la presentació de la sol·licitud
  • Pensions tant de Govern, de la CASS com de l'INSS o altres (viduïtat, jubilació, invalidesa, aliments, solidaritat, etc.)
  • Justifcant de totes les rendes que s'obtinguin
  • Participacions en societats o altres
  • Punts de la CASS
  • Extractes bancaris dels dotze mesos anteriors a la sol·licitud
  • Extractes bancaris de préstecs
  • Extractes bancaris de plans d'estalvi, estudis, jubilació, etc.
  • Certificat bancari de la posició global de tots els comptes corrents i d'inversió dels dotze mesos anteriors a la sol·licitud
  • Col·laboració familiar
  • Ajuts a l'arrendament, l'estudi o altres ajudes socials
  • Justificants de despeses i ingressos, sempre que no constin a l'extracte bancari
  • Dclaració IRPF dels obligats

Altra documentació convenient per a la resolució del tràmit

Més informació

Per a més informació, podeu contactar amb Atenció Social del departament de Social, al telèfon +376 730 020 o bé al correu electrònic: social@comuandorra.ad.

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic