Tràmit sense certificat Certificat de propietat

Tràmit per sol·licitar l'emissió d'un certificat de propietat.

Aquest tràmit permet demanar la generació d'un certificat de propietat en el qual es detallen els béns –sigui una parcel·la, un edifici o un immoble dins d'un immoble d'ús privatiu– que figuren a nom del sol·licitant segons les dades que consten al registre comunal.


Termini de resposta:

El termini de resposta d’aquest tràmit és d'un a tres dies.


Òrgan gestor:

L'òrgan gestor d'aquest tràmit és el departament de Tràmits, Tributs i Deutors.


Canal de notificació:

Si presenteu el tràmit telemàticament, un cop el Comú disposi del certificat, rebreu un correu electrònic d'avís per poder-lo descarregar des del Portal de Tràmits del Comú, concretament, a l'espai de La Meva Carpeta.

Si presenteu el tràmit presencialment al Comú, un cop aquest disposi del certificat, rebreu un correu electrònic o una trucada telefònica del departament tramitador per a poder-vos-el lliurar presencialment.


Preu:

• Si se sol·licita telemàticament: 5,70 €

• Si se sol·licita presencialment: 15,00 €

Qui ho pot demanar

Aquest tràmit pot ser presentat per les següents persones:

  • Qualsevol persona que necessiti un certificat de propietat, perquè li requereix un organisme oficial o notari per a determinats tràmits o per situacions excepcionals.
  • Per difunts, l'hereu.
  • Un representant, degudament acreditat, de la persona interessada. Per a més informació sobre com acreditar la representació podeu consultar el següent enllaç de la Seu electrònica del Comú: Representació.

Com es fa el tràmit

  • Tramitació electrònica certificats
    Exemple amb Roboto i enllaç estilitzat

    Aquest tràmit es pot presentar telemàticament d'acord amb el que estableix la Llei 14/2023, del 3 de juliol, del text consolidat del Codi de l'Administració. Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina, heu de fer clic a l'opció TRAMITAR. A continuació, se us redirigirà al formulari web del Comú on haureu d'introduir les dades identificatives requerides i seleccionar el tipus de certificat que voleu sol·licitar.

  • Tramitació presencial al Servei de Tràmits Comunal i a l'Oficina de Tràmits de Sta. Coloma

    Servei de Tràmits d'Andorra la Vella

    Adreça: Av. Príncep Benlloch, 1 | AD500 Andorra la Vella | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.


    Oficina de tràmits de Santa Coloma

    Adreça: Avinguda d'Enclar, 35 | AD500 Santa Coloma | Andorra

    Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres de les 8 a les 15 h.

Més informació

Per a més informació podeu contactar amb el Servei de Tràmits del Comú d'Andorra la Vella a través del telèfon +376 730 000 o pel correu tramits@comuandorra.ad

Comú d'Andorra la Vella
Av. Príncep Benlloch, 1
AD500 Andorra la Vella, Andorra
Tel. 376 730 000
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic